Pengikut

SELAMAT DATANG

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Sejahtera

Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudara semua kerana melawati Blog kami yang tidak seberapanya ini.

Blog ini di hasilkan adalah untuk memberi sedikit info & berkongsi maklumat bersama penggemar burung terkukur khususnya bagi kaki pikat.

Blog ini juga di hasilkan bagi merapatkan dan bersilaturahim sesama.

Blog ini di hasilkan bagi meneruskan WARISAN seni tinggalan Nenek moyang kita dahulu sehinggalah sekarang ini.

Jika tiada siapa yang menengahkan warisan ini, maka ianya akan terbuku kubur tanpa ada sesiapa yang tahu hasil seni dahulu kala.Warisan ini merupakan warisan yang perlu di naik tarafkan hingga ke depan ke generasi baru.

Bak kata pepatah :

"Tidak Lapuk Dek Hujan "

"Tidak Hilang Warisan Melayu"

Di harapkan anda semua akan terhibur & gembira dengan melawati Blog PWSTM ini.

Selamat melayari blog TERKUKUR yang menjadi hiburan hasil tinggalan Nenek Moyang kita terdahulu sampai lah kepada kita hari ni.............

Akhir kata dari saya : MOTO PWSTM & MOTO KAMI :

"WARISAN SEJAGAT , WARISAN SELAMAN "

From :
PWSTM

SILA LAWATI & BERILAH SOKONGAN KEPADA FORUM KAMI :

SILA KLIK LINK DI BAWAH INI SEGERA :-

http://database1900.13.forumer.com

TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA dari PWSTM di atas sokongan semua pihak, semua sahabat yang mengenali PWSTM atau pun tidak.Khususnya warga TTF semua.

TERIMA KASIH juga kepada pihak MEDIA yang menengahkan seni warisan ini untuk di kongsi oleh semua khususnya SINAR HARIAN DLL.


Isnin, 26 Oktober 2009

LAP. MENGAJAR BB

salam
new

lap mengajar
25.10.09 - pagi ahad
9.30 pg
ldg bh kopi o baru ni.
jentera bb

sambil dok minum, dok tengok mana nk bawak ni ? penin dah kepala aku ni.pikir punya pikir capai bb 2 ekor.

laman dh kenal pasti.nk ke laman bh kopi o baru ni.sampai laman senyap sunyi.tup-tup dengar kat pokok tinggi dok bunyi.seko guk 2 jati dan seko guk 1.kedua-dua bh ni mcm ni bagus

terus matikan motor dan park jauh sikit.terus berjalan kaki.bh main atas sawit tinggi.mana laman nk pacak ni.terus tengok laman kat eprdu sawit.pacak racik dan turunkan bb.bb patuk tanah dan tekan.patuk tanah tekan.maklumlah baru.tak lama kemudian prap-prap-prap melambung naik guk 2.hinggap sawit tinggi belakang saya .bb nampak terus tekan lg.prap sampai guk 1 depan saya.mai guk 2 td atas sawit sama ngan guk 1.guk 1 takut kat guk 2.bb tekan lg.melambung lg.prap ke hujung.tinggai guk 1.guk 1 terbang ke depan setentang dgn bb.prap guk 2 ikut.guk 1 lari tepi pokok saya menyorok.x lama kemudian guk 1 prufff landing dlm laman racik.anguk punya angguk tarik kaki.tarik punya tarik terdiam dah.turun pulak guk 2 di depan racik panjang je leher.guk 1 tembak naik jatuh.guk 2 keluar di jalan.dlm hati x masuk dh ni.terus saya keluar.elok nk pergi ambik pruffff terbang guk 1.laaaaaa malu bengang lucut racik rupanya.mungkin kena kuku.terus bungkus keluarkan bb sekor lg malu main pelepah pulak.bb x berhenti pujuk rayu namun guk 2 tak rapat dah.guk 1 yg terlepas td dok menekan di hujung sana.naik fedup dah menunggu terus pindah laman sora pesum yg dpt 4-5 bulan lepas.terdengar dh dia dok bunyi.sora kecik tinggi.himpit rapat di laman.tengok dia (bh) dok atas sawit tinggi.siap pacak semua masuk jerumun.bb patuk tanah dan menekan 2-3 patah.pruffff nampak bh landing atas sawit tinggi.bb nampak terus angguk selayar,menyulam.bh landing pi sawit tinggi sebelah.bb menekan lg terus dia landing depan bb atas sawit rendah.kopi o jugak bh ni.

mmg bagus hati bh ni.x ckp byk terus pruf turun belakang.bb pujuk masuk laman.bh ikut .bb kepung belakang, bh lari ke depan racik.apa lg masuk laman racik terus tarik kaki.

ni dia...



terus bagi mandi dan masuk ladung halimunan....pasai susah dpt yg kopi o.la ni nk kumpul yg kopi o jadi la naikmotor
_________________

5 ulasan:

azmi bin abdullah berkata...

amboi Long... syiok dok pulun noh.bb menjaaaaaaadi aja noh.anyway...congratulations.

Long berkata...

salam

burung biasa ja azmi.

din...zafiz berkata...

long.....
hg nak pulun kopi O ikut hg la.....

la ni aku nk pulun hat ayaq sejuk..... ehmmm ehmm

Tahniah long.........

Long berkata...

harrammmm din
ayaq sejuk nooooo.prengggggg

layangmas berkata...

abis la kopi O semua duk pulun kopi O ja hahaha...syok la tgk hampa semua...cadang petang ni nak g mikat...tapi tak buleh pasai jari kaki rabak kena besi Waaaaa...nasib badan daaaaa....tgu luka kering baru blh turun panas2kan pikat untuik musim depan...