Pengikut

SELAMAT DATANG

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Sejahtera

Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudara semua kerana melawati Blog kami yang tidak seberapanya ini.

Blog ini di hasilkan adalah untuk memberi sedikit info & berkongsi maklumat bersama penggemar burung terkukur khususnya bagi kaki pikat.

Blog ini juga di hasilkan bagi merapatkan dan bersilaturahim sesama.

Blog ini di hasilkan bagi meneruskan WARISAN seni tinggalan Nenek moyang kita dahulu sehinggalah sekarang ini.

Jika tiada siapa yang menengahkan warisan ini, maka ianya akan terbuku kubur tanpa ada sesiapa yang tahu hasil seni dahulu kala.Warisan ini merupakan warisan yang perlu di naik tarafkan hingga ke depan ke generasi baru.

Bak kata pepatah :

"Tidak Lapuk Dek Hujan "

"Tidak Hilang Warisan Melayu"

Di harapkan anda semua akan terhibur & gembira dengan melawati Blog PWSTM ini.

Selamat melayari blog TERKUKUR yang menjadi hiburan hasil tinggalan Nenek Moyang kita terdahulu sampai lah kepada kita hari ni.............

Akhir kata dari saya : MOTO PWSTM & MOTO KAMI :

"WARISAN SEJAGAT , WARISAN SELAMAN "

From :
PWSTM

SILA LAWATI & BERILAH SOKONGAN KEPADA FORUM KAMI :

SILA KLIK LINK DI BAWAH INI SEGERA :-

http://database1900.13.forumer.com

TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA dari PWSTM di atas sokongan semua pihak, semua sahabat yang mengenali PWSTM atau pun tidak.Khususnya warga TTF semua.

TERIMA KASIH juga kepada pihak MEDIA yang menengahkan seni warisan ini untuk di kongsi oleh semua khususnya SINAR HARIAN DLL.


Isnin, 28 Jun 2010

BERKELAH DI PROJEK SAWIT

Salam
26 Jun 2010-petang Sabtu
Projek Sawit Adik J17
Keluarga

Jam 4 ptg adik ipar sms tanya turun mikat ke petang ni ? saya reply tengok dulu nanti beritahu kemudian.Lepas asar send msg bg adik ipar kata x jadi lah kot pasal semua nak pi projek pakdak(adik saya la tu).Bawak bb jalan-jalan je lah kata saya.Adik ipar balas OK.siap semua,bungkus apa yang patut untuk di telan ha ha ha,keropok,popia air batu.alamak.mcmana nak bawak ni ? penuh dh raga motor ni ? hang pegang cetok ni ha ha ha ha.saya dengan org rumah bertolak ke ladang.memang begitulah kehidupan kami sekeluarga adik beradik semua.setiap minggu tu kami semua adik beradik akan turun ke ladang untuk berkelah-kelah merehatkan minda sambil seronok-seronok di samping melihat lembu dan kambing peliharaan perkongsian kami semua.lebih kurang 1/2 jam bertolak sampailah ke lokasi.adik naik hilux dengan anak-anak saya.Org tua saya naik motor.Adik ipar pun motor dengan cetok di dalam raga motor.adik yang no.2 pun naik motor 4 beranak depa.sampai ladang terus hampar tikar bawak keluar apa yang masing2 bawak bekal.pulun dulu ha ha ha ha.....ada yg bawa nasik lauk sotong, masak kuning nangka fuhhh meleleh la pulak ayaq lioq ni prenggggg.bak mai pinggan tu ha ha ha.Ada yg bawak jeruk dan mcm2 lagi lah.saja seronok-seronok.

Siap makan lepak jap.Anak dok korek cacing nk mancing lah tu.Saya dengan adik ipar pacak je lah tepi sawit dekat kami je.sambil dok borak2 tengok gelagat anak-anak saudara yg kecik2 tu tiba2 telinga ni x leh dengar bunyi terkukur.related dah prengggg ha ha ha.Alamak suara kecik sedap tu.kata saya pada adik ipar.pi la pacak.terus nampak bh melambung naik menuju ke ladang org di seberang hutan sana.jauh juga dia melambung.adik ipar pacak di laman dan saya pacak tanpa racik atas tunggul mati aje.

Siap menyorok dengan riuh rendah suaran anak beranak semua.tiba2 bh tadi sampai atas ni lah.....

nampak 2 ekor.seko betina.menguku atas angga tu.dah teradap dengan bb adik ipar.tiba-tiba pap-pap-pap bh td melambung naik dan hinggap kembali.pastu lagi 2 ekor sampai.seko arah adik ipar suara kasar.Yang suara kecil ke arah saya.nampak dia terjun pufffffffffff.......melayang hinggap di sawit rendah betul2 di tepi saya.dok menguku situ.adddoiiiii.....tiba2 bb adik ipar menguku sakan.kedengaran bh pun menguku.sah turun dah bh suara kasar td.Org rumah dok anta sms jom nk balik depa semua nk balik dh ni.saya reply sat la bh tgh dok lawan ngan reza nuuuuu..adddoiiii..line kejap ada kejap x dak.nk anta sms tanya line pulak x dak.tengok adik ipar dh keluar.nampak bh terbang sana sini .tapi racik dh membatasi.

nin dia....

Sekian laporan dari tapak projek bangunan 5 tingkat ha ha ha ha.melawak je. 

5 ulasan:

Zul berkata...

Zazzzzz masukkkk tahniah

Piecon berkata...

tahniah... sambil bekelah pun tapau jugak no..

CHILI DE' NGUKU berkata...

todiaaa...satu perkelahan yg x sah kalau x bawak pikat...hahaha...hepi family...

PWSTM BLOG/LONGKEDAH berkata...

salam
terima kasih

zat berkata...

mcm ni tiap-tiap minggu berkelah pun tak paa...