Pengikut

SELAMAT DATANG

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Sejahtera

Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudara semua kerana melawati Blog kami yang tidak seberapanya ini.

Blog ini di hasilkan adalah untuk memberi sedikit info & berkongsi maklumat bersama penggemar burung terkukur khususnya bagi kaki pikat.

Blog ini juga di hasilkan bagi merapatkan dan bersilaturahim sesama.

Blog ini di hasilkan bagi meneruskan WARISAN seni tinggalan Nenek moyang kita dahulu sehinggalah sekarang ini.

Jika tiada siapa yang menengahkan warisan ini, maka ianya akan terbuku kubur tanpa ada sesiapa yang tahu hasil seni dahulu kala.Warisan ini merupakan warisan yang perlu di naik tarafkan hingga ke depan ke generasi baru.

Bak kata pepatah :

"Tidak Lapuk Dek Hujan "

"Tidak Hilang Warisan Melayu"

Di harapkan anda semua akan terhibur & gembira dengan melawati Blog PWSTM ini.

Selamat melayari blog TERKUKUR yang menjadi hiburan hasil tinggalan Nenek Moyang kita terdahulu sampai lah kepada kita hari ni.............

Akhir kata dari saya : MOTO PWSTM & MOTO KAMI :

"WARISAN SEJAGAT , WARISAN SELAMAN "

From :
PWSTM

SILA LAWATI & BERILAH SOKONGAN KEPADA FORUM KAMI :

SILA KLIK LINK DI BAWAH INI SEGERA :-

http://database1900.13.forumer.com

TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA dari PWSTM di atas sokongan semua pihak, semua sahabat yang mengenali PWSTM atau pun tidak.Khususnya warga TTF semua.

TERIMA KASIH juga kepada pihak MEDIA yang menengahkan seni warisan ini untuk di kongsi oleh semua khususnya SINAR HARIAN DLL.


Selasa, 8 September 2009

Lap Mikat & Mengajar Serentak

Laporan Mikat & Mengajar Serentak
5.9.09 -7.9.09 ( sabtu, ahad, isnin)
Lokasi j17
BB –2 ekor

Hari ni turun lambat sikit pasai mlm td ujan sepanjang mlm.so pg ni nampak cantik.malas nk turun pukul 7.00 pg.cadangnya laman sj baru ni.sedang dlm perjalanan nk ke lokasi sj di sebelah kiri ternampak kelibat terkukur tengah melambung dan belayar cantik je.amboiiihhhhh …x turun lg tetapi melambung sekali lagi ke atas dan belayar lagi.fuhhhhh.cantik bh ni.terus saya masuk ke laman dia.jalan pulak licin kiri kanan motor berpusing.park motor terdengar dah riuh rendah bh dok bunyik.yg melambung td suara sedang kasar.bersih guk dia.cantik.mana angga dia ? nin dia

Angga



Mak datuk tinggi nya.dah la tinggi laman nk pacak x dak pulak tu.semak di depan angga dia.dok perati betul2 agak2 sikit dari angga dia jumpa laman selindung angga bawah sawit rendah.agak2 ni dia mesti sampai pasai x jauh sgt dari coverage dia. nin dia laman dia

Laman



Siap semua dok menyorok tepi bb ja di bawah pelepah jatuh ketanah.nk habaq kat hangpa kalau nk duduk dekat ngan denak ka bb ka yg guna mafla cari tempat pelepah jatuh ke tanah.dok la tang situ.walau sebelah denak,bh x perasan.memang jelas la saya nampak bb.hari ni bb ni cukup cantik mainan dia.nk pulak dia main ngan bh ni.sampai je terus tekan ,lambung x dak guk.pastu selang,pastu sulam.hang marah betoi ngan bh ni nooooo.bh dengar je lg kuat menekan.prapppp.prappp.praaapp melambung naik.amboih musim helang dh masuk ni ada lg bh garang dok melambung ? bh td ligan bh lain.nampak dia dok kejor yop kejor melintas atas kepala saya.x prasan la.memang syok la mafla ni.x lama kemudian bh naik atas angga dia balik perap lg.bb dlm cetok pulak bising dok menekan .prapppp bb di laman menguku angga.nk sampai dah tu kalau bb nguku angga.piunggggggg nampak bh landing belakang saya.tekan lg.suara cantik.sedang kasar.puas gak dok jolok lubang cetok jgn bg bb seko lg bunyi.bb di laman menguku lg.prapppp dia mai sepokok lg.tekan sulam bb di laman.prappp dia mai sepokok lg x dak angguk angga bh ni.bb menguku lg prufffff dia landing depan racik .menguku punya nguku sangkut.

Nin dia…….(bukak porch bag ambik tel msg nasir…..woi respek sikit..tolong bukak racik ni…preeenggggg ---ayat panaih tu)

Nin dia

Siap semua terus pindah pi laman sj.sampai laman mat indon pulak dok kait nyoqqqqqq.sawit laaaaaaahhh.terus kona moto masuk sempadan j16 &j17.laman ni laman tinggal masa first time remy sampai jengka 17.laman ni la saya bawak dia.sampai laman mati moto pasang telinga.suara tarik akar tu dok ada lg remy oiiiiii.terus masuk himpit.dia perasan pulak.terus cabut.pindah pi depan sikit dengar dia dok menekan dan lambung guk.pacak tepi perdu sawit.siap pacak sama juga menyorok depan sikit dari bb pelepah jatuh ke tanah.nampak jelas oooooo.bb ni hari ni dia memang nk main betul.pacak je terus buat keja.tarik akar x jugak sampai.prusssss landing sekor depan sawit.nampak dah mai.tp bukan tarik akar.ntah bh mana x tau.prap dia mai landing atas pelepah bb.apa lg kerja pun bermula.bh terjun laman luar menguku 6 layar.aikkkk x kan betina kot ?lepas nguku terus landing ataih tanah pulakkkk.sahih betina.dok lama dkt ½ jam.hantu betoi.pastu bb dok dlm cetok sakan dok pulun rupanya bh dok belakang saya.lantak hang la.malas dh nk jolok lubang cetok.dlm hati angkat la senang.tengok prufff hat atas belakang td mai hinggap atas pelepah bb.hat kat tanah td naik terus pukui yg mai td.yg tu lari dia turun.pusing sana sini terus masuk racik yg dok dlm rumput.
nin dia susuk nibung.

bukak poch bag sms nasir ngan snipers…..woiiiii respek sikit.tolong bukak racik ni sat..prengggggggg



Hari ni pun sama turun pukoi 8 jugak lepas beli ikan utk masak berbuka nanti terus masuk laman semalam.hari ni apa punya diam bh x tau la.semua senyap sunyi.mungkin helang dok ada.pusing sana sini cari bh yg baik x jugak kedengaran.patah balik dr j20 masuk balik dkt tempat ayam semalam.org kata kat situ ada sekor suara kecik sedap.try masuk.laman x pernah masuk saya masuk terjah.sampailah 1 laman jalan mati.matikan moto pasang telinga.senyap sunyi.bb dlm cetok pulun.dlm 3 minit bh sahut dari hujung sawit tinggi.saya dok sawit rendah.kira-kira jauh jugakla di seberang.dari ambank tempat nasir kerja sampai bus stand pekeliling jauh kwsn suara kecik tu.rasanya tu la kot yg depa dok kata sedap tu.saya bawak cetok ke depan.bb dlm cetok pulun lg.ni yg haru ni kalau bb lama x bawak sampai dah mangli nk berlaga.x kira masa manjang bunyi.addoiiii.sakit jugak kepala kalau lagu tu.lantak hang la.pulun la hang sementara x dak lg ni.bila dengar ja bb bunyi , bh di seberang sana prapppp-prappp-prapp melambung naik.sayup nampak dia naik kea wan.terus melayar ke tempat saya mencari .fuhhhhh..dlm hati memang hang marah betul suara bb ni.bila dia hinggap saja terus bh yg lain berbunyi.aikkk td aku dok sini x dak la pulak nk bunyi.suara kecik sampai hangpa pulun menguku sakan.saya apa lg terus himpit di perdu sawit rendah.tangan ketaq dh ni pacak racik.pasai apa x tau.hat dlm cetok ni x leh dengar bh bunyi.dia mula la buat gila.tangan kiri dok kocak cetok suruh dia brenti.sat lg bh cabut melopong.sedap tu.siap semua terus masuk dlm mafla bawah pelepah sawit turun depan bb je.bb buat kerja tekan angguk.pastu menguku.selalunya kalau menguku tu bh nk dekat.tengok betoi suara kecik sampai belakang sawit.memang betoi kata depa.bila dia hinggap saja terus menguku rapat.bb menguku terus dia mai ke sawit rendah tu.yg bestnya bh ni bila dia hinggap di pelepah belakang dia menguku.tu tanda ada angguk angga.pastu dia x lama.dia mcm main gimnastik pulak.lepas nguku pelepah ni dia cepat2 pindah pelepah sebelah dan nguku lagi.x lama dia pindah pelepah sebelah terus nguku lagi.fuhhhh banyak angguk idaman hati rupanya.patut la depa kata sedap.memang betoi.dia buleh main keliling pelepah.sampai pulak seko suara kasar atas kepala bb.suara kecik naik terus bedal suara kasar cabut.terus suara kecik turun laman.menguku sana sini prappp tarik kaki. pi ambik kena kedua2 belah kaki.

Nin dia.balik terus tanda kaki utk second generation.bukak poch bag sms nasir….woiiii respek sikit.tolong bukak racik ni…preeengggggggg



7.0.09 – pagi isnin.hari ni pulak saya bawak turun pulak bb saya sayang.

Siap beli ikan terus bawa 2 ekor .seko BB yg dok bunyi dlm cetok x brenti tu.kali ni saya tukar permainan depa pulak.bb mcm biasa tanah pasai dia dh nangkap 6.bb daya masuk jebak pulak.nk test samada dia ni jebak mai main ke idak.lokasi hari ni memang ladang org tua.memang laman dh lama x masuk.pasai bh dh x dak.semua kena gabuih ngan bb.tuan tanah simpan dulu.sambil ke sana terus park moto kat sebelah ladang org tua.hari ni memang terkjut pasai kemungkinan tuan tanah bukak ladang baru.riuh rendah bh dgn suara semua kasar-kasar dlm tempurung.alamak suara fuhhhhh.sah tuan tanah bukak ladang baru.kali ni saya x himpit.saya kebawah.bh di ldang atas.siap pacak bb di tanah berbukit sikit terus cari pelepah sawit nk ajar bb main jebak.x sempat nk pasang jebak.bb dah pulun di laman.bh makin marah.makin kasar suara menekan.cepat2 pasang dan terus menyorok selang sepokok.pasai dok cari pelepah jatuh ke tanah x dak.pokok sedang tinggi.belakang sawit la.jauh la sikit.duduk x lama.bb dlm jebak dia punya pulun la.x ingat dunia.bb pun sama dok menekan si nyaring dia.praap—prap-prap bh dari seberang melambugn naik.tiba2 bb menguku.mesti bh sampai.tapi x tau mana 1 yg sampai.pasai semua 3 ekor kasar2 belaka.x pa la janji kasar.tapi memang betul lah.bb nk main di ldg org tua.tengok bh dah duduk depan sawit dah.bb gerbang naik jatuh di belakang.aduhhhhh ke belakang pulak.x pa.bb ni pandai.terus dia berjalan naik atas pelepah.bh pulak x landing depan laman.dia landing belakang pasai dia nampak bb terjun belakang.x pa tengok apa reaksi dia.bb dok atas pelepah.saya keluarkan DC(digital camera) dan rakam aksi depa dua.ingat x nampak dlm mafla.memang nampak.tapi x leh dekat dgt pasai zoom 3x saja.tapi jelas la jugak.kalau boleh saya upload aksi depa dua.terkejut saya di buatnya 6 minit berlaga .dah la ni baru lagi.tapi insyaallah takat ni berlaga dia pandai.teruk jugak dia kena.bh x jugak masuk laman.padahal racik depan dia saja.berlaga sana-sini.saya berdehem kuat sekali.bh diam.berlaga lagi.saya berdehem kuat sekali lg.bh diam.berlaga lg.ahhh sudahhh kalau mcm ni.tapi kl tetap main lagi.bh x tahan terus masuk laman racik.tengok dah tarik kaki dah.pergi tengok 1 jari je kena.rupanya dah kena lama .bh x perasan ada racik di kaki kerana gila nk berlaga.kena kat pangkal isi dan kuku saja.tengok bh hang bedal kl noooooo.jaga hang aku tanda kaki.second generation berlaga kuat.

bukak poch bag sms nasir……woiiii respek sikit.tolong bukak racik ni sat.prenggggggggg.siap semua nasir call.tengok no tel ambank.aiiikkk hang kerja ka nasir ? hari ni kan cuti nuzul.hang x cuti ka ? dak aihhhh.aku cuti makan aircond opis aku..harrrammmmmm.

Nin dia



Laman




5 ulasan:

azmi bin abdullah berkata...

To diaaaaaaaa... sakan pulun noh.lepaih geram nak perabih musim.BB pun meletop-letop!!!tahun depan syiok la main Long...tahniah!

ayamskudai@yahoo.com berkata...

long punya bb...dah macm tu....kalu pikat..x tau le nak kata...tahniah

din...zafiz berkata...

balik jengka nk mikat apa tau.....
hat elok2 semua long dah perabih,,,, hehehehe

preennngggggg..........

layangmas berkata...

amboih long...tuuu diaaa bungkus habis BH hehehe...cayalah long...

Long berkata...

x la kebetulan bh meronda kwsn