Pengikut

SELAMAT DATANG

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Sejahtera

Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudara semua kerana melawati Blog kami yang tidak seberapanya ini.

Blog ini di hasilkan adalah untuk memberi sedikit info & berkongsi maklumat bersama penggemar burung terkukur khususnya bagi kaki pikat.

Blog ini juga di hasilkan bagi merapatkan dan bersilaturahim sesama.

Blog ini di hasilkan bagi meneruskan WARISAN seni tinggalan Nenek moyang kita dahulu sehinggalah sekarang ini.

Jika tiada siapa yang menengahkan warisan ini, maka ianya akan terbuku kubur tanpa ada sesiapa yang tahu hasil seni dahulu kala.Warisan ini merupakan warisan yang perlu di naik tarafkan hingga ke depan ke generasi baru.

Bak kata pepatah :

"Tidak Lapuk Dek Hujan "

"Tidak Hilang Warisan Melayu"

Di harapkan anda semua akan terhibur & gembira dengan melawati Blog PWSTM ini.

Selamat melayari blog TERKUKUR yang menjadi hiburan hasil tinggalan Nenek Moyang kita terdahulu sampai lah kepada kita hari ni.............

Akhir kata dari saya : MOTO PWSTM & MOTO KAMI :

"WARISAN SEJAGAT , WARISAN SELAMAN "

From :
PWSTM

SILA LAWATI & BERILAH SOKONGAN KEPADA FORUM KAMI :

SILA KLIK LINK DI BAWAH INI SEGERA :-

http://database1900.13.forumer.com

TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA dari PWSTM di atas sokongan semua pihak, semua sahabat yang mengenali PWSTM atau pun tidak.Khususnya warga TTF semua.

TERIMA KASIH juga kepada pihak MEDIA yang menengahkan seni warisan ini untuk di kongsi oleh semua khususnya SINAR HARIAN DLL.


Isnin, 28 September 2009

Lap Mikat & Mengajar Pikat Main Jebak Serentak

salam

selamat hari raya semua

Rasa malas nk tulis laporan.pasai sedih nangis rantau kuku sigiag(angguk angga),penguku, selangkuku ,sora kasaq saya mati nangis

hangpa tengok gambaq ja la nooooooo

25.9.09 – pg jumaat



27.9.09- pg ahad



Laman


_________________

3 ulasan:

azmi bin abdullah berkata...

Long,hat mati tu pikat ka?
saya punya pulak cadangnya nak tambat,dah asing dalam sangkar kotak,tunggu masa nak naik sangkar layang ja...tau2 lepaih raya dah terbongkang mampuih!tak dak rezeki...:(

layangmas berkata...

mie awat jadi lagu tu la nie...semua brg nak tambat mampuih terbongkang...takdak ka yg mati bersimpuh hahaha...jgn mrh mie gurau jer...

Long berkata...

salam azmi
bukan pikat mie.baru masuk sangkar bulat dari ladung.cadang nya memang nk tambat lepas masuk sankar bulat.burung memang bh target mie.sedih betul.tengok kaki dah terkepit kat sangkar bulat tu.aduhhh sedih betoi.susah nk dpt rantau guk 1, sora kasar, selangkuku, angguk angga, penguku,tekan rapat.tu yg nk meleleh ayaq mata tu.bh mcm tu susah nk dpt.waaaaaaaaaa