Pengikut

SELAMAT DATANG

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Sejahtera

Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudara semua kerana melawati Blog kami yang tidak seberapanya ini.

Blog ini di hasilkan adalah untuk memberi sedikit info & berkongsi maklumat bersama penggemar burung terkukur khususnya bagi kaki pikat.

Blog ini juga di hasilkan bagi merapatkan dan bersilaturahim sesama.

Blog ini di hasilkan bagi meneruskan WARISAN seni tinggalan Nenek moyang kita dahulu sehinggalah sekarang ini.

Jika tiada siapa yang menengahkan warisan ini, maka ianya akan terbuku kubur tanpa ada sesiapa yang tahu hasil seni dahulu kala.Warisan ini merupakan warisan yang perlu di naik tarafkan hingga ke depan ke generasi baru.

Bak kata pepatah :

"Tidak Lapuk Dek Hujan "

"Tidak Hilang Warisan Melayu"

Di harapkan anda semua akan terhibur & gembira dengan melawati Blog PWSTM ini.

Selamat melayari blog TERKUKUR yang menjadi hiburan hasil tinggalan Nenek Moyang kita terdahulu sampai lah kepada kita hari ni.............

Akhir kata dari saya : MOTO PWSTM & MOTO KAMI :

"WARISAN SEJAGAT , WARISAN SELAMAN "

From :
PWSTM

SILA LAWATI & BERILAH SOKONGAN KEPADA FORUM KAMI :

SILA KLIK LINK DI BAWAH INI SEGERA :-

http://database1900.13.forumer.com

TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA dari PWSTM di atas sokongan semua pihak, semua sahabat yang mengenali PWSTM atau pun tidak.Khususnya warga TTF semua.

TERIMA KASIH juga kepada pihak MEDIA yang menengahkan seni warisan ini untuk di kongsi oleh semua khususnya SINAR HARIAN DLL.


Selasa, 6 Julai 2010

BUKAN RANTAU LA PULAK - 5 JULAI 2010

lam

5.7.2010 - PETANG ISNIN
lokasi : J16 - REFRESH Laman Rantau
Jentera: bb G2G 




Dok atas motor masa balik kerja lalu di kwsn rantau .Nampak dari atas jalanraya angga rantau.dok perati mana jalan nak masuk.terus balik rumah mandi dan makan terus masuk bb dalam cetok bertolak ke laman tersebut.10 minit sampai laman.pusing sana sini cari jalan.sampai angga rantau park motor naik ke arah pokok durian.




pusing sana sini mana nk pacak ni.tempat lain semua semak.tengok laman ni ok lah kot.






cabut rumput sikit2 pacak racik 19 mata.keluarkan bb terus menyorok belakang sawit depan bb je.kebetulan pelepah rendang sikit.risau jugak laman x pernah masuk ni.pasal merbah dok riuh rendah.bimbang kalau-kalau sewah dok senyap aja.


bb ni adalah bb jebak.turun tanah patuk tanah tarik kaki.dia ni memang suka tarik kaki.biarkan dia buat hal dia.pasal lama x turun tanah.ni nk ajar semula setelah sekian laman x turun tanah.pasal dok usung jebak saja.bb bunyi sepatah.tembak.bb ni yg syok nya dia suka tembak.bh x sampai dia tembak @ ngerbang.


patuk tanah lagi sambil tarik kaki.bunyi sepatah.bh sahut di bawah.ada 2 ekor dok lawan perap.tp bukan rantau.iskhhh mana pulak rantau ni pi ni ?


sekor suara kecik dan sekor suara kasar kendur.suara kendur tu betina.dok perap rapat.bb panggil.tembak prap jatuh tanah patuk tanah.perap slow.bh makin pindah pelepah.sedahan demi sedahan dia datang.bersebelahan dgn sawit saya menyorok.biarkan.bb perap lagi.bh pindah.pindah depan .terus angguk.ada angguk angga.tapi kosong.pindah sedahan terus prufffff turun laman.menguku sana sini.pusing sana .bb nk tarik kaki nk pukul saja.kerana inilah bb kesayangan saya yg setakat ini alhamdulillah berlaga kuat.betina terbang datang landing atas pelepah di atas kepala saya.lantak lah.terus dia terbang menuju ke angga durian.jantan dah tarik kaki.saya biarkan .amboi nk berlaga lagi walau dh kena kaki.




terus tarik kaki.saya terus keluar.nin dia suara kecik, angguk angga, kosong.x padan dengan badan punya kecik.
terus balik masukan dlm ladung adik.malas nk simpan.


nin dia


sekian

1 ulasan:

Zul berkata...

Tahniah ...........zazzzzzz aje