Pengikut

SELAMAT DATANG

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Sejahtera

Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudara semua kerana melawati Blog kami yang tidak seberapanya ini.

Blog ini di hasilkan adalah untuk memberi sedikit info & berkongsi maklumat bersama penggemar burung terkukur khususnya bagi kaki pikat.

Blog ini juga di hasilkan bagi merapatkan dan bersilaturahim sesama.

Blog ini di hasilkan bagi meneruskan WARISAN seni tinggalan Nenek moyang kita dahulu sehinggalah sekarang ini.

Jika tiada siapa yang menengahkan warisan ini, maka ianya akan terbuku kubur tanpa ada sesiapa yang tahu hasil seni dahulu kala.Warisan ini merupakan warisan yang perlu di naik tarafkan hingga ke depan ke generasi baru.

Bak kata pepatah :

"Tidak Lapuk Dek Hujan "

"Tidak Hilang Warisan Melayu"

Di harapkan anda semua akan terhibur & gembira dengan melawati Blog PWSTM ini.

Selamat melayari blog TERKUKUR yang menjadi hiburan hasil tinggalan Nenek Moyang kita terdahulu sampai lah kepada kita hari ni.............

Akhir kata dari saya : MOTO PWSTM & MOTO KAMI :

"WARISAN SEJAGAT , WARISAN SELAMAN "

From :
PWSTM

SILA LAWATI & BERILAH SOKONGAN KEPADA FORUM KAMI :

SILA KLIK LINK DI BAWAH INI SEGERA :-

http://database1900.13.forumer.com

TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA dari PWSTM di atas sokongan semua pihak, semua sahabat yang mengenali PWSTM atau pun tidak.Khususnya warga TTF semua.

TERIMA KASIH juga kepada pihak MEDIA yang menengahkan seni warisan ini untuk di kongsi oleh semua khususnya SINAR HARIAN DLL.


Isnin, 11 Januari 2010

LAPORAN MIKAT LAMAN BARU JUMPA 9 & 10 JANUARI 2010





9.1.2010
Sabtu
J20
Laman baru jumpa

Hari ni mmg nk turun awal.awal taklah awal dlm pukul 8 lebih saya turun ke laman ini.laman ni pulak kebetulan singgah nk cari bh yg baik.sampai laman masih berkabus lg.cuaca cantik dh sekarang ni.habis muka basah dgn air embun.awet muda la aku…..mati kan moto lepak jap.tiba2 teghotowwwwww…fuhhhhh garok .sora B tinggi.mak datuk dia punya air suara.terus park moto depan sikit.jln pelan2 cari angga.angga pulak banyak.x tau mana 1 angga dia ni.pusing sana pusing sini x dpt laman stratergik.last dpt laman depan angga ni.
ANGGA



terus pacak laman ni

Laman



Siap pacak terus menyorok bawah pelepah jatuh tepi pokok durian.kira dekat la.buleh nampak denak.bb saya gantungkan di ranting pokok durian atas kepala saya.bukak kain penutup bg dia biasa.tiba2 riuh rendah dgn bunyi bh.mcm pesta la pulak.x sia-sia singgah sini.depan pokok getah.tempat laman saya sawit.bh prap2 prap2 melambung sana sini.garok makin menekan sora dia.dia punya lambung guk fuhhhh.menyentap darah.bersih,licin, jatuh guknya cantik.mmg idaman di hati.bh hinggap tepi pokok durian x terjun.dok menguku sesama dia saja.denak x berenti dok buat kerja.bb dlm jebak menyahut.alhamdulillah.ada potensi bb ni.bb lambung guk, menekan lambung guk.denak dok pulun .namun garok x sampai jugak.sah salah angga ni.tiba2 sampai sekor depan pokok durian.menguku sakan.lompat sana sini menguku.denak buat kerja .tak tahan agaknya pruf naik pelepah terus terjun di laman.apa lagi tarik kaki.

Nin dia….

Bh



10.1.2010
Ahad
8 pg
Laman 2 baru jumpa

Laman ni pulak adalah laman sora kasar.tetapi laman ni laman semalam tu(sabtu) semalam saya main di laman sawit.hari ni saya ke seberang pulak.laman getah.sampai laman terus install jebak utk GAROK saya.terus pacak denak atas laman ni.



Bh sahut menyahut.kedengaran garok semalam dok pulu di seberang sawit sana.biarkan.tup2 ada lg sekor sora kasar di getah ni.garok saya did lm jebak terus pulun.alhamdulillah,garok ada potensi dh nampaknya.semalam bawa hat lain juga ada potensi aminnn.

Bh sampai depan pokok getah.denak pulun sekali ngan garok .namun bh tak turun jugak.bh cabut.tengok denak melambung sana sini.tarik kaki masuk semak.kenapa pulak ni ? helang ke ? cepat2 saya keluar tengok apa jd.risau jugak kerana musim helang belum habis.tengok semut penuh di laman.masa pcak x de pun semut.terus angkat denak pindah .turun ke bawah.siap semua terus masuk jerumun balik.tiba1 purffff sora kasar melintas naik dari ujung pokok getah.garok sakan pulun.denak pun sakan pulun.sora kasar duduk selang sepokok dgn tmpt saya menyorok.prufff terus dia kejar bh lain.denak angguk dia patah balik.kali nil g dekat.depan saya saja.denak buat patuk rumput.terus bh terjun mcm sehelai daun.menguku sana sini terus tarik kaki.

Nin dia

Bh



2 jari



Siap angkat semua pindah balik ke laman sawit utk tackle garok.pacak denak main pelepah.mana tau dia mau sebab semalam garok dah lucut racik.rugi betulllllll…..hari ni try pelepah.jam dh pukul 11 tghari.time ni la helang keluar berlegar.siap pacak terus menyorok.garok bunyi balik.agak lama juga habis sebatang rokok garok landing depan sawit.denak angguk dan pulun semua sekali.langsung dia buat x tau.dia ch cam agaknya suara denak.pasai semalam dia dh terasa kaki ada benda.mungkin semalam kena kuku agaknya.prap-prap garok tembak terus hilang senyap sunyi.kena bg dia lupa dulu.

3 ulasan:

CHILI DE' NGUKU berkata...

bungkuih...bungkuih..bungkuih...tahniah bro..kita 2010 ni 0-0 lg. huwaaaaaa....

din...zafiz berkata...

salam long....
bungkuihh lagi 2bh...
penuhkan lagi ladung.....
long.... lawa laman? mmmm

xreal006 berkata...

salam long..score dua minggu ne noo..dapat hat class punya..puas aihhh