Pengikut

SELAMAT DATANG

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Sejahtera

Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudara semua kerana melawati Blog kami yang tidak seberapanya ini.

Blog ini di hasilkan adalah untuk memberi sedikit info & berkongsi maklumat bersama penggemar burung terkukur khususnya bagi kaki pikat.

Blog ini juga di hasilkan bagi merapatkan dan bersilaturahim sesama.

Blog ini di hasilkan bagi meneruskan WARISAN seni tinggalan Nenek moyang kita dahulu sehinggalah sekarang ini.

Jika tiada siapa yang menengahkan warisan ini, maka ianya akan terbuku kubur tanpa ada sesiapa yang tahu hasil seni dahulu kala.Warisan ini merupakan warisan yang perlu di naik tarafkan hingga ke depan ke generasi baru.

Bak kata pepatah :

"Tidak Lapuk Dek Hujan "

"Tidak Hilang Warisan Melayu"

Di harapkan anda semua akan terhibur & gembira dengan melawati Blog PWSTM ini.

Selamat melayari blog TERKUKUR yang menjadi hiburan hasil tinggalan Nenek Moyang kita terdahulu sampai lah kepada kita hari ni.............

Akhir kata dari saya : MOTO PWSTM & MOTO KAMI :

"WARISAN SEJAGAT , WARISAN SELAMAN "

From :
PWSTM

SILA LAWATI & BERILAH SOKONGAN KEPADA FORUM KAMI :

SILA KLIK LINK DI BAWAH INI SEGERA :-

http://database1900.13.forumer.com

TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA dari PWSTM di atas sokongan semua pihak, semua sahabat yang mengenali PWSTM atau pun tidak.Khususnya warga TTF semua.

TERIMA KASIH juga kepada pihak MEDIA yang menengahkan seni warisan ini untuk di kongsi oleh semua khususnya SINAR HARIAN DLL.


Isnin, 17 Mei 2010

MANA PULAK GAGAP HABIS B ATAS NIIIIIIIIII ?

Salam

Laporan mikat
16 Mei 2010
Ahad Petang
5.00 ptg
Ladang sawit sempadan j20
pikat : lumai & SJ

Pagi tadi saya turun sorang .cuaca tidak mengizinkan.mendung saja.matahari pun x keluar.merata-rata saya pergi bh kurang galak dan bunyi.sampai laman akhir jam sudah pukul 12.30 tgh.perut dah berkeriok bunyi menandakan sudah time makan.Namun tak puas hati punya pasai teruskan juga rancangan.sampai laman last terdengar suara kasar lembut guk 1 sedang menekan / perap di atas sawit tinggi 20 kaki.suara B atas.pacak pikat NY pada sebelah paginya.namun menghampakan NY tidak mahu main.Alamak.Gagap habis macam gagap habis yang ada pada kenangan si puteh yg mati pada 2 minggu lepas.

pada sebelah ptgnya tak puas hati turun juga lepas asar dengan adik ipar.siap asar terus bergerak kelaman.Kali ni bawa lumai & sj.Sj main pelepah dan lumai main tanah.siap semua terus menyorok.bh prap sampai pada adik ipar.namun tak layan jugak.mungkin cuaca.SJ & lumai dok pulun masing-masing.habis rokok sebatang tengok lumai dh angguk gagap meshinggan 2 patah.terdengar suara bh kasar B td.kalau yg pagi tadi minta turun.racik 2 kepala menanti.sj menguku atas pelepah.dan lumai terus gerbang.prapp bh landing dlm laman racik.tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...........
apasal pulak x dak gagap ni ? sudahhhh .bukan pulakkkkkkk.suara sama guk lembut.menguku sana -sini sangkut .terus keluar.bg lumai pukul bh sekali terus masuk jut.perbetulkan racik lumai masih pulun lg tanda menang.siap semua berangin pulak nk hujan.sms adik ipar jom angkat nk ujan agaknya.terus gerak ke laman lain manalah tahu cuaca ok.pindah pun sama juga.maghrib hujan selebat-lebatnya sampai jam 11 mlm.air sungai dh naik mendadak.

Iskhhhh tak puas hati betul.mana pulak perginya si gagap habis ni................

6 ulasan:

ayamskudai@yahoo.com berkata...

salam,
long kasi repeat itu gagap habis...nanti sya bawak jut..hahaha

CHILI DE' NGUKU berkata...

tahniah tok penghulu...gagap habis x dak kesian...

p-yan.. berkata...

ado tu long...bh tu nyurok agak ehh....tp tahniah..bungkuih gak seko...

Zack berkata...

tahniah Long......bungkuih.Gagap tunggu den dtg tu....he3.

Zul berkata...

Tahniah Long sakan norrr

PWSTM BLOG/LONGKEDAH berkata...

terima kasih

tu bukan gagap habis.entah kemana dia pergi.addoiiiii.