Pengikut

SELAMAT DATANG

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Sejahtera

Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudara semua kerana melawati Blog kami yang tidak seberapanya ini.

Blog ini di hasilkan adalah untuk memberi sedikit info & berkongsi maklumat bersama penggemar burung terkukur khususnya bagi kaki pikat.

Blog ini juga di hasilkan bagi merapatkan dan bersilaturahim sesama.

Blog ini di hasilkan bagi meneruskan WARISAN seni tinggalan Nenek moyang kita dahulu sehinggalah sekarang ini.

Jika tiada siapa yang menengahkan warisan ini, maka ianya akan terbuku kubur tanpa ada sesiapa yang tahu hasil seni dahulu kala.Warisan ini merupakan warisan yang perlu di naik tarafkan hingga ke depan ke generasi baru.

Bak kata pepatah :

"Tidak Lapuk Dek Hujan "

"Tidak Hilang Warisan Melayu"

Di harapkan anda semua akan terhibur & gembira dengan melawati Blog PWSTM ini.

Selamat melayari blog TERKUKUR yang menjadi hiburan hasil tinggalan Nenek Moyang kita terdahulu sampai lah kepada kita hari ni.............

Akhir kata dari saya : MOTO PWSTM & MOTO KAMI :

"WARISAN SEJAGAT , WARISAN SELAMAN "

From :
PWSTM

SILA LAWATI & BERILAH SOKONGAN KEPADA FORUM KAMI :

SILA KLIK LINK DI BAWAH INI SEGERA :-

http://database1900.13.forumer.com

TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA dari PWSTM di atas sokongan semua pihak, semua sahabat yang mengenali PWSTM atau pun tidak.Khususnya warga TTF semua.

TERIMA KASIH juga kepada pihak MEDIA yang menengahkan seni warisan ini untuk di kongsi oleh semua khususnya SINAR HARIAN DLL.


Sabtu, 19 Januari 2013

LAIN DI CARI LAIN YANG DAPAT

Salam
19.1.2013
Sabtu
5.55 petang
SG

Balik dari melawat anak di asrama terus balik ke rumah.jam menunjukkan pukul 4.43petang.Lepas asar terus masukkan SG kedalam cetok kononnya ingin bawa jalan2.Niat dihati ingin mencari pokok senduduk bersama adik ipar.cuaca tidak berapa cantik.sejuk dan suram macam nk hujan saja.pusing sana sini pokok yang di cari tidak berkenan di hati.berhenti kejap borak2 ngan adik ipar kot ada dengar bunyi burung hutan(bh).dngar lah seko dok bunyi di hujung jalan.adik ipar kata ada sekor kat situ garang guk 1 sora kecik.Jom kita kesana.dengar kot sedap.berhenti motor dengar bh bunyi.kami rapat cari laman.jumpa laman ni

alamak rumput 2 inci pulak.tarik-tarik sikit pacak racik 21 mata.terus menyorok ngan adik ipar 2 batang pokok.x sempat nk masuk mafla SG bunyi.Alamak.ni yang saya suka ni.orang kedah kata tak dan menyawa bunyi dah.kikikiki...........tiba-tiba SG menkan ,menguku,asak merapat.sah ada bh.nampak kelibat bh sampai laju ke sini

apa lagi SG menguku angga 5-6 round.Bh pindah pokok mengadap laman racik.ada can bh ni terjun.bh menguku sora kasar.terus terjun dlm laman.masuk laman racik nak berlaga dah sangkut.dah sangkut pun nak pukul lagi.selamat.......

senang nya dalam hati SG ...memang puas hati tak sampai 5 minit bungkus .kebetulan agaknya.lain di cari lain yang dapat.kasi adik ipar pasai bh x segak mana kasi lepas dalam ladung dia.SG pun pinjam apa kan daya.buat mengajar halwa telinga.

hampir setahun lebih tak menapau.....



7 ulasan:

Zul berkata...

Hebat

PWSTM BLOG/LONGKEDAH berkata...

tumpang main hat org aja zul

ayamskudai@yahoo.com berkata...

salam long...selamat kembali ke laman long

PWSTM BLOG/LONGKEDAH berkata...

terima kasih en kahar

TEKUKUR KU berkata...

semoga menapau terus bang..
tahnia..
salam
jaka

DinZafiz berkata...

Mai dah.... setelah lama menyepi
Tahniah

Unknown berkata...

salam. nak tanya otai2 kat sini.. saya mungkin tersilap beli burung terkukur betina, so saya nak tanya saya patut menjaganya seperti burung jantan.. burung betina dia berbunyi tak..