Pengikut

SELAMAT DATANG

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Sejahtera

Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudara semua kerana melawati Blog kami yang tidak seberapanya ini.

Blog ini di hasilkan adalah untuk memberi sedikit info & berkongsi maklumat bersama penggemar burung terkukur khususnya bagi kaki pikat.

Blog ini juga di hasilkan bagi merapatkan dan bersilaturahim sesama.

Blog ini di hasilkan bagi meneruskan WARISAN seni tinggalan Nenek moyang kita dahulu sehinggalah sekarang ini.

Jika tiada siapa yang menengahkan warisan ini, maka ianya akan terbuku kubur tanpa ada sesiapa yang tahu hasil seni dahulu kala.Warisan ini merupakan warisan yang perlu di naik tarafkan hingga ke depan ke generasi baru.

Bak kata pepatah :

"Tidak Lapuk Dek Hujan "

"Tidak Hilang Warisan Melayu"

Di harapkan anda semua akan terhibur & gembira dengan melawati Blog PWSTM ini.

Selamat melayari blog TERKUKUR yang menjadi hiburan hasil tinggalan Nenek Moyang kita terdahulu sampai lah kepada kita hari ni.............

Akhir kata dari saya : MOTO PWSTM & MOTO KAMI :

"WARISAN SEJAGAT , WARISAN SELAMAN "

From :
PWSTM

SILA LAWATI & BERILAH SOKONGAN KEPADA FORUM KAMI :

SILA KLIK LINK DI BAWAH INI SEGERA :-

http://database1900.13.forumer.com

TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA dari PWSTM di atas sokongan semua pihak, semua sahabat yang mengenali PWSTM atau pun tidak.Khususnya warga TTF semua.

TERIMA KASIH juga kepada pihak MEDIA yang menengahkan seni warisan ini untuk di kongsi oleh semua khususnya SINAR HARIAN DLL.


Selasa, 20 Januari 2009

Laporan Mikat Petang Ahad (18/1/09)

salam

laporan mikat
Ptg ahad
18/1/09
lokasi : Kwsn suara tarik akar
pikat : BB sora c

cdg ptg ni nk bwk turun bb semalam (17/1/09) nk tengok perfom dia lagu mana.lepas asar terus masukkan bb dlm cetok pegi ke laman suara tarik akar yg saya pergi dgn azrul tempohari.jam menunjukkan pukul 5 lebih.sbb perjalanan masuk ladg tu dkt ladang org tua saya maka ambil masa la sikit.terus menuju atas bukit tempat saya cuba dgn SG(seladang gantung) hari tu.hari tu SG atas busut.tapi bb saya pacak tepi busut tu je.racik 17 mata di tabur atas tepi busut ni.

user posted image

capai golok di pinggang cantas sikit pelepah utk buat jerumun di belakang bb
bukan apa senang sikit nk tengok zebradove_120104laughter01.gif

user posted image

siap pacak bb terus masuk jerumun.sambil pekena rokok sebatang nk halau nyamuk.suasana senyap sunyi.mungkin bh nampak saya sbb mmg atas bukit betul.nk wat lagu mana ni je laman strategik zebradove_010105full_of_it_new.gif

user posted image


tengah dok lepak bb menekan sekali .tak semena-mena bb panjang leher ,kepak terbukak ke tanah , badan juga rapat ke tanah.alamak ! benda apa pulak ni ? sewah apa ? kelam kabut bb pusing kiri kanan.tiba-tiba bunyi prap!prap!prap! bunyi kepak lalu depan jerumun saya.tak nampak apa sbb jerumun tutup habis.hanya nampak bb kot lubang-lubang pelepah tu je.ah sudah sewah kalu naya bb ni.tengok hingga seko burung atas busut td.rupanya burung terkukur daaaaaaaa..bb apa lagi menguku la.bh pun menguku atas busut.dok ulang alik atas busut tu.atas bawah-atas bawah.sampai dh sora tarik akar.tapi bukan pak dia.tapi anak dia sora tarik akar kurang sikit dari pak dia.kalau pak diaaaaaaa........................ mmg cantek laaaaa.dlm hati sat lagi hang terjun punya ni.mmg betul terus dia terjun tepi laman busut tu.

user posted image


apa lagi jln dlm racik laaaaa........terus menguku dan menguku menyelang.bb pun menguku lagi.maklumlah pertama kali turun tanah dah berdepan 2 kali dgn bh.tak pandai lagi la.tengok bh dh tarik kaki.saya biarkan dulu.mana la tahu kot kena sikit je.nampaknya mmg kompom dh tarik kaki tu.ada chan la tu zebradove_120104laughter01.gif

ni la hasilnya........

user posted image

tengok jam dh pukul 6 ptg.bungkus semua balik

1 ulasan:

Azmi bin Abdullah berkata...

tahniah Long, kalau anak dia dah handal macam tu Pak dia lagi hebat la. suara tarik akar ni memang 'feveret' saya.